Jan 27, 2012

Jocurile dinamice şi ştafetele sunt cele mai răspîndite în programa şcolară la educaţia fizică. Nu există nici o verigă a lecţiei de educaţie fizică unde nu ar putea fi întrodus un joc dinamic ori vre-o ştafetă. Jocul copiilor este un joc sincer pentru că ei nu înţeleg si nu acceptă conversaţiile sociale si cognitive. Jocul lor ignoră barierele temporale si spaţiale. Pentru fiecare copil joaca nu este doar un obiect de distracţie ci şi o exprimare a personalităţii si de explorare a lumii. Copilăria si jocul alcătuiesc un spaţiu ideal.

Jocul cunoaşte o diversitate de modalităţi de manifestare copilul a copilului.

Deşi este considerat frivol, pentru că se opune la ceea ce este serios, întrucît nu produce nici bunuri, nici opere, parînd a fi steril, jocul este, de fapt, o activitate modelatoare. Orice joc presupune respectarea unor reguli ale jocului şi, din acest motiv, jocul trebuie considerat un factor creator de ordine. El instituie un sistem de reguli care precizează ce se face si ce nu se face, cum se face si cînd se face, adică ce este permis şi ce este interzis. Orice încălcare de regulă are drept efect o ieşire din joc, un sfîrsit al jocului.

          ...

Nume şi prenume, funcția (elev, profesor etc.):
Varsan Gheorghe, profesor de educaţie fizică, grad didactic superior
Numele, adresa instituției:
Școala nr. 86, mun. Chişinău

Parteneri