Clasa 2
Jan 27, 2012

Psihologii recunosc că jocurile au un rol capital în istoria afirmării personalităţii la copil şi în formarea caracterului său. Jocuri de forţă, de calcul-sunt exerciţii şi antrenamente, ce fac trupul mai viguros, mai suplu şi mai rezistent, vederea mai pătrunzătoare, simţul pipăitului mai subtil, spiritul mai metodic sau mai ingenios. Fiecare joc întareşte, stimulează o anumită energie fizică sau intelectuală. Prin intermediul plăcerii sau al obstinaţiei, el face să pară uşor ceea ce la început era dificil sau obositor. Contrar celor ce se afirma uneori, jocul nu este ucenicia muncii. El nu anticipează decît aparent activităţile adultului. Băiatul care se joaca de-a caii sau de-a trenul nu se pregateşte deloc să devină călareţ sau mecanic de locomotivă, nici bucătăreasă, fetiţa care prepară în farfurii presupuse mîncăruri fictive drese cu mirodenii iluzorii. Jocul nu pregateşte pentru o meserie definită, el te întroduce în viaţă în ansamblul său, mărind întreaga capacitate de a învinge obstacolele sau de a face faţa dificultăţilor.

Luînd în considerente faptul, că practic mai mult de  2/3 din copiii claselor  primare frecventează grupele cu regim prelungit din şcoală, vă propunem cîteva jocuri dinamice şi ştafete care ar trebui practicate de către educatori în orele de recreaţie a copiilor.

          ...

Nume şi prenume, funcția (elev, profesor etc.):
Varsan Gheorghe, profesor de educaţie fizică, grad didactic superior
Numele, adresa instituției:
Școala nr. 86, mun. Chişinău

Parteneri